2005-09-21: Duitsland: Appeltje valt niet ver van de boom bij Frau Holle

Op dit moment zit ik de hele middag achter de laptop en heb ik de verslagen getypt, zoals ze er nu opstaan. Herbert is de hele dag wezen vissen en ga zo met hem mee. Hij gaat eerst nog even toestemming vragen om nog een dag langer in deze prachtige appelgaard te blijven. We moeten alleen nog een beetje eten regelen, zodat we voldoende hebben. Morgen gaan we door Oostenrijk crossen. Ik wou eerst deze verslagen af hebben, zodat deze op internet kunnen als we daar de gelegenheid toe hebben. Het is prachtig en super rustig hier. Eerst hadden we het plan om rond 14.00 uur weg te rijden, maar hebben net besloten dat niet te doen en nog een nacht te blijven. Jullie willen niet weten hoe prachtig het hier is.

Vanochtend moesten we constateren dat de brandstof brander een beetje kapot is en dat deze daarom slechter brandt als we hoopten. Hij wakkert een beetje en heeft een slechte ontbranding. We hebben verder alles weer een beetje opgeruimd en de in de weg liggende zaken verwijderd. Tevens heb ik van alle inboedel foto’s genomen, zodat we deze gebruiken op wat voor manier dan ook.

Op dit moment van schrijven zit ik nu op 11 pagina’s reisverslagen. Ik heb dit bewust gedaan, want in de eerste dagen leer je het meest van de auto, het kamperen en van elkaar. Net reed er nog een boertje op een oude brommer langs. Erg vreemd. Het zou me niet verbazen als Herbert er zo opzit.

We zijn net wezen vissen en Herbert had er een aan de haak. Helaas verloor hij de Forel. Weer geen avondeten. Vlak daarna kwam er een vliegvisser voorbij die meteen vroeg naar “unsere visserschein”. Natuurlijk hebben wij “keine ahnung”. De visser geeft aan dat er verderop een strenge opzichter zit en dat als hij je snapt er een gevangenis straf opzit voor ons. Het zou mij niet verbazen als deze man zelf de opzichter is. Maar goed na deze bijna vis ervaring volgt een heuse klim op de naastliggende berg, welke we met een zak drop overwinnen. Een ideale gelegenheid om mijn bergschoenen te testen en in te lopen. De met Vibram uitgevoerde schoenen heb ik vanochtend helemaal ingevet en komen nu goed van pas. Op de bult / berg komen we terstond een afgrond tegen van aan elkaar geregend grind. Ik neem een stap en mijn nieuwe bergschoenen glijden terstond weg. Een goeie investering was mijn eerste gedachte. Na de klim gedaan te hebben, houden de schoenen het goed vol. Het gaat ook steeds beter met de voeten. De voeten krijgen overdag eindelijk de rust die ze nodig hebben en dat is beter voor de neusklieren van Herbert en mij. Op de terugweg werden we van een erf afgekeft door “Jut en Jul” Chiwawa.

Maar goed, mijn planning is om de andere verslagen iets minder uitgebreid op te zetten en meer een klein dagboek te maken. Aangezien iedereen ons nu een beetje volgt in het begin, vond ik het leuk om wat uitgebreider verslag te doen van de eerste dagen. Nu gaan we eerst verder om het fotoarchief, het GPS overzicht en alle vaste items verder uit te werken van de site. Ik wil dit eigenlijk binnen 1,5 week af hebben, zodat er niet meer zoveel werk in gaat zitten voor de webmaster en mijzelf en we het alleen bij wekelijkse updates kunnen houden van de GPS, reisverslagen en de foto’s. Ik merk nu al dat er elke dag zoveel leuke dingen te doen zijn en dat er weinig tijd over blijft voor reisverslagen. Het scheelt dat ik dit ook leuk vind en de reisverslagen ook actueel zal houden. Het kan wel eens zijn dat er wat vertraging is, omdat we niet altijd een internetverbinding hebben.

Au revoir, tot ziens and Good Bye !!!